Kiropraktikkbehandling

kiropraktikkbehandling kiropraktor ryggsøyle

Nakkesmerter: Med skulder- og arm-smerter, hodepine eller svimmelhet relatert til dysfunksjon i nakkeregionen eller kraniet.

Kranialdysfunksjon: Dvs. symptomer som har sammenheng med traumer i kraniet enten som spedbarn eller traumer mot hodet som gir en nedsatt funksjon i kranialbevegelsen og sirkulasjon av cerebralspinalvæske, som er vitalt for optimal funksjon av Sentralnervesystemet og kan forebygge alvorlige lidelser og diagnoser som f.eks. ADHD og hodesmerter.

Brystryggsmerter: Mange pasienter har smerter mellom skulderbladene og i brystet som man er bekymret for og kan til en viss grad ligne på hjerteproblematikk, men i de fleste tilfellene er dette smerter som kommer fra nakken eller brystryggen og er det vi kan kalle «Referred pain». Disse symptomene kan i de aller fleste tilfellene behandles med gode resultater av en god kiropraktor og pasientene vil merke god fremgang på kort tid.

Bekkenproblematikk: Sannsynlig det det mest vanlige funksjonsproblem hos kvinner. Bekkenet til kvinnen er utrolig viktig mht. barnefødsel og det er mange vitale organer som befinner seg her og er avhengig av en optimal funksjon, og behandling av bekkenet kan hjelpe kvinner til å ha mindre smerter og god gjennomstrømning av blod,nerver, energi og lymfevæske slik at funksjonen er god og helsebringende.

Spedbarnsproblematikk/Kolikk: Vi har veldig god erfaring med spedbarnsbehandling enten det dreier seg om kolikk-symptomer, KISS/KIDD symptomer, «fright and flight» responser eller andre dysfunksjoner som de små kan oppleve. Disse problemene/lidelsene har vi meget god erfaring med og har gode resultater å vise til. Vi er kjempeglad i våre spedbarnspasienter!

Geriatriske pasienter: Gamle mennesker med sine kroniske smerter eller akutte problemer er en av våre spesialiteter- de har avgjort behov for behandling, hjelp og omsorg.

Arm- og fotproblemer: Det er mange som har vondt i ankel, fot, kne, skulder, albue og håndledd- og fingerproblematikk. Dette er områder som vi kan evaluere og behandle eller sende videre til ortopedisk vurdering og behandling.

Korsryggsmerter m/ eller ikke- utstråling: Problemene må behandles på en forsvarlig måte slik at smertene og symptomene avtar. Det kreves et utvalg av ulike behandlinger for å oppnå optimale resultater om dette er kroniske smerter.

Magesmerter/allergi/organiske funksjonsproblemer: Kan påvirkes på en positiv måte dersom dette har sammenheng med nervetilførselen til vitale organer og funksjoner. Nervesystemet og energibanene har en avgjort viktig påvirkningskraft på optimal funksjon i ovennevnte områder dvs. at man også kan forebygge funksjonsforstyrrelser ved regelmessige kiropraktikkbehandlinger.

Livskvalitet: Regelmessig kiropraktorbehandling kan forebygge problemer i muskel- og skjelettsystemet og de organer som får nervetilførsel fra nervesystemet og de tilsvarende områder i kroppen som trenger optimal nerve- og organfunksjon. Regelmessig kiropraktorbehandling kan optimalisere funksjonen i muskel-nerve-og skjelettsystemet slik at funksjonen i bevegelsesapparatet fungerer optimalt.

Videopresentasjoner – kiropraktikkbehandling

Introduksjon

I denne videoen snakker Vilhelm om Kiropraktorgruppen.

Nakke, svimmelhet og hodepine

I denne videoen snakker Vilhelm om nakke, svimmelhet og hodepine og hvordan dette ofte henger sammen.

Generelt om korsryggen

I denne videoen snakker Vilhelm om hvor utbredt ryggsmerter er.

Smerter i skulder og arm

I denne videoen snakker Vilhelm om økningen av smerter i skuldre og arm i årsakssammenheng med rygg/nakke.

Smerter mellom skulderblad og brystet

I denne videoen snakker Vilhelm om de forskjellige problemene som kan gi smerter i denne regionen forårsaket av rygg, hjerte og eller magebrokk.

Generelt om Isjias

I denne videoen snakker Vilhelm om hva isjias er og hvordan dette oppstår.